Hvad blogger du dig over?

Trykte medier = nej tak

Viral markedsføring på sociale sites og personlig branding er nogle af tidens hotteste markeds-førings-metoder. Dernæst kommer betalt reklame på de førnævnte sites – mens traditionelle annoncer i aviser og magasiner bliver et stadig sjældnere syn.

Aviserne og magasinerne trues af lukninger, mens Google og facebook tjener milliarder på reklameindtægter.

Det er krise, og alle kneb gælder. Vi vil have maksimal udbytte for minimal omkostning – og vi vil ramme målgruppen mere og mere præcist.

Hvad brokker du dig over?

Jeg lever af at hjælpe folk med at markedsføre sig (primært på nettet), så hvad brokker du dog over, Martin?

Jeg brokker mig slet ikke over udviklingen, men over, hvordan vi kan gøre markedsføring anno 2010 nemmest…

Man kan og skal ikke altid bevæge sig ud på alle platforme, men teoretisk set, så har de fleste moderne personlige brands og virksomheder brug for at kunne håndtere følgende:

  • facebook (enten personlig profil, fanside, gruppe eller reklamer)
  • Twitter
  • Blog
  • Website
  • Nyhedsbreve

Og så er der muligheden for at dele sine tanker på kommunikationsklienterne:

  • Skype (moods)
  • Messenger (statusbeskeder)
  • Gmail (buzz)
  • Facebook

Det er jo et fuldtidsjob at servicere hele verden (og ens potentielle kunder) med tanker og meninger samtidig med, at man on-the-fly (gerne via mobilen) opdaterer alle på, hvad man har i tankerne netop nu.

Kan det blive for meget?

Det er et farligt spørgsmål at svare på – men noget kunne tyde på, at det måske er ved at blive for meget.

Tag nu seneste kommunikationstiltag fra google: Gmail buzz – en integreret del af din Gmail-webmail.

Google siger selv, at buzz er “Mere end statusbeskeder. Del opdateringer, fotos, videoer og meget andet.
Start samtaler om de ting, du finder interessante.”

Jo tak, men hvor er det nye? Facebook, twitter, Skype, Messenger og mange andre gør allerede dette i dag.

Skal man tro en mindre undersøgelse fra onlinemarketingperformance.com, så er der ikke mange, der tror på buzz:

Will Google Buzz be a major Social Media force or a flop?

Flop – Buzz is too little too late (83%)
Force – Google is on the right track this time (17%)

Buzz modtager også massiv kritik i medierne.

Hvad mener du? Smid en kommentar… (så kan jeg også lige få testet, om nogle læser min blog.. haha).