Jeg har det bedste teleselskab!

TDC har i dag indirekte fortalt mig, at jeg er kunde ved det bedst mulige teleselskab. Og det er ikke TDC.

Telefonen ringer, og samtalen forløber nogenlunde sådan her:

Mig: Det er Martin.
Tlf: Hej, du taler med Kenneth fra TDC Erhverv.
Mig: Hej.
Tlf: Jeg ringer fordi TDC har introduceret nogle nye erhvervsabonnementer, og så vil jeg høre, om jeg må sælge sådan et til dig.
Mig: Okay – det bliver nok lidt svært.
Tlf: Nå, hvorfor dog det? Hvem har du telefon ved i dag?
Mig: Bibob.
Tlf: Arh… nå okay. Jamen så vil jeg smutte igen.
Mig: Okay. Farvel.

Så kan man tale om målrettet salg. Som sælger ved TDC Erhverv skal man ikke spilde sin tid på kunder, der allerede har et bedre produkt end TDC selv. Få afsluttet samtalen og søg efter det næste (og nemmere) offer.

Det får mig til at tænke på denne Dilbert:

1 svar

Kommentarer er lukkede.